2.199 / 5.000
Resultados de traducción
(gure komunikazioa eta pedagogia aktibatzeko #VisualLanguage pilulak)

Argitalpen hau https://blogs.deusto.es/learn-teaching/a-proposal-with-a-lot-of-art/

ARTE ASKO DUEN PROPOSAMENAPentsamendu bisuala, Berritzeko muralak” (Fernando Vidal eta Miryam Artola), Ed. Mensajero 2015.

#VisualThinking(1) gure ingurunean, gure erakundeetan eta taldeetan bidea egiten ari da. Eta, zorionez, bidea egiten ari da -ia ezinbesteko moduan- gure ikasgeletan, komunikazio pedagogikorako bitarteko eta tresna gisa (2). Gaztelaniaz, generikoki #PensamientoVisual izenez ezagutzen da.

Pertsonalki, arlo honetan garatzen ari naizen esperientzia eta lana dela eta, nire ustez, Visual Thinking-ak biltzen duen sistema emozional eta kognitibo osoa biltzen duen kontzeptu baten aldeko apustua egiten dut: #VisualLanguage-rena.< /strong>

Behean, laburpen gisa, ibilbide azkar bat erakusten dizut, non zure Ikusmen Lengoaia aktibatzeko “nabigatzera” animatzen zaitut (eraginkortasunarekin eta afektibitatez eta AR-te askorekin):

Begiratu(a)

ARTE ASKO DUEN PROPOSAMENA Visual Thinking-ek bi sarrera bide nagusi ditu; begiratu eta entzun. Begirada ez da begiak irekitzeko ekintza hutsa, baina beti jarrera bat da. “Begiratzeko eskubidea aldarrikatu nahi dut (…) Norberaren barnera begiratzearen maila pertsonalean hasten da, adiskidetasuna, elkartasuna edo maitasuna adierazteko. Begirada horrek elkarrekikoa izan behar du, pertsona bakoitzak besteari begira, bestela huts egingo du (Mirzoeff, 2012).

Lengoaia bisualak gehiago jakiteko (eta batzuetan ezagutzeko) aukera ematen duten irudiak sortzea proposatzen digu. Baina horretarako hobeto ikusten ikasi behar dugu. Jasotzen dugun informazioaren %75 bisuala bada ere, kontziente izan behar dugu ikustea ez dela beti nahikoa begiratzeko, eta ez ikusteak ez duela esan nahi ez begiratzea. Ikustetik begiratzera pasatzea ez da erraza: diziplina, konpromisoa eta arreta eskatzen du.

Entzun(en)

ARTE ASKO DUEN PROPOSAMENAEntzun (guri). Entzun besteari. Entzun denbora eta espazio zehatza (eta preziatua). Errealitatea entzun. Entzun hemen eta orain. Entzun zure gorputz osoarekin.

Entzuteko denboraz baliatzea Ikusmen Lengoaiaren funtsezko atala da. Otto Scharmer-ek (3) zuhurki proposatzen du gure entzuteari kasu egiteko (eta, hortaz, hori baliatu ahal izateko):

(i) “Dada dakidana” (deskargatu) entzunaldi bat, non lehendik dakidana berresten dudan, ( ii) “Oh, begira ezazu hori!“, lehendik ezagutzen dudanaren ezberdina denarengan arreta jartzen dudan entzutea (factual) , (iii) “Bai, ondo dakit nola sentitzen zaren”, entzuteak (enpatiko) egiten gaituen “tik mugiarazi gauzen, zenbakien eta egitateen mundu objektiboa behatzea (“mundu-it”) izaki bizidun eta eboluzional baten istorioa entzutea (“mundua-zu)” eta (iv) entzutea da. zeina “Ezin dut hitzekin sentitzen dudana adierazi”… Gure ezagutzaren eta gure izatearen jatorri sakonarekin, oraina (eta etorkizuneko aukera gisa), konektatzen garen leku delikatu eta sakon hori da. “Entzuteko denbora eta leku” horretan, ikusmenak potentzial esponentziala hartzen du. Entzuteko sorkuntzaren espazioa da.

Pentsa (zuk)

ARTEA ASKO DUEN PROPOSAMEN BATIkusmen Lengoaiarekin abian jartzen dugun proposamena hau da: irudiekin pentsatu (irudietan pentsatzea , Drake 2005). Irudiak pentsarazten gaituelako eta gorputz osoarekin pentsatzen dugulako.

Ordenatu AR(te) eta sintetizatu AR:

Garuna patroi-detektatzailea da: ez ditu pieza indibidualak harrapatzen, baizik eta ereduen arteko hizkuntza konplexu batean artikulatzen diren sistemak. Ikusmenak elementu ugari integratzeko gaitasuna du forma eta ereduetan, antzematea eta memorizazioa errazten dutenak.

Konektatu(zu)

Lengoaia bisualak automatikoki lotzen ditu bi garun hemisferioak: ezkerrekoa, “arrazionalagoa”, eskuinarekin, “sortzailea”, abstraktua emozionalarekin, analitikoa intuitiboarekin. Horri esker, elkargune bat sortzen dugu, eraikuntza pertsonal eta unibertsalen arteko lotura.

Gainera, prozesu baten, ideia baten, elkarrizketa baten eraikuntzak, Ikusizko Lengoaiaren bitartez, nitik gugana pasatzen laguntzen digu. Konektatu jendea. Lotu ideiak. Konektatu orduak. Lotzen gaitu.

Bistaratu(te) & zozketa

ARTE ASKO DUEN PROPOSAMEN BAT Ikuskizuna zentzumen anitzeko pertzepzio-sistema batean integratuta dago, non gure “begiekin pentsatzen” ez ezik, eskuekin ere .

Trazu soil batzuekin, bistaratzeak hitzez hitz egin ezin denari (edo nahi ez duenari) adierazteko moduak aurkitzen lagun diezaguke. Zentzu honetan, Ikusmen Lengoaiak bestearen hitzik gabekoak ez ezik, adierazi nahi edo ezin izan ditugun geure buruaren sentimendu sakonak azaleratzen ditu.

Gonbidatu(zu)

The Visual Language, beraz, proposamen bat eta gonbidapena da:

  • Gure begien aurrean (eta geure baitan) irekitzen den errealitatearen sakontasuna kontenplatzen duen begirada ireki bat trebatu.
  • Entzute aktibo eta presente batean sakontzea, barrura entzutera gonbidatzen gaituena, gure ideia eta usteetatik ateratzera, eta birsortzeko (gu) espazio batera irekitzen gaituena. .
  • Irudiekin pentsatzea, ordena, sintesia, konexioa eta gure zentzua ematen duen narrazio-fluxua sortuz. elkarrizketa.
  • Lotu berriro esateko modu batekin (gu), gure gogoa eta gure bihotza aktibatzea elkarrizketak sustatzeko, gure pedagogia aberasteko, lerrokatzea eta konpromisoa sortzeko eta irtenbideak hausteko eta eszenatoki posibleak elkarrekin ikusteko.< / li>

Erreferentziak:

  • Rudolf Arnheim #VisualThinking-en aita da. “Visual Thinking”, Rudolf Arnheim, Faber and Faber, Londres, 1969
  • Lehen, DBH eta Batxilergoko ikasgaietan #VisualThinking hedatzeko interesa duzuenontzat, Garbiñe Larralderen orria kontsultatzera animatzen zaituztegu http://enredarteayudaaprender.blogspot.com.es/
  • “Leading from the emergenting future”, Otto Scharmer, Berret_Koehler Publishers Inc, 2013

Leave a Reply

Your email address will not be published.